Bestellen en leveren
Informatie over het bestelproces
Om in onze webwinkel te bestellen, kun je de volgende stappen doorlopen:
1. Jouw adres gegevens registreren
2. Betaling en verzending
3. Nakijken en bestellen
Hierna volgt een gedetailleerd stappenplan:
1. Zoek jouw product(en);
2. Plaats jouw product(en) in het winkelmandje met de knop <<Bestel>>;
3. In het volgende scherm kun je ervoor kiezen om, door te gaan met winkelen, producten te verwijderen, naar de kassa te gaan of het winkelmandje te openen.
4. Om de bestelling te controleren klik je op <<Winkelmandje openen>>;
5. Hier kun je eventuele aanpassingen aan jouw bestelling doorvoeren, evenals het toevoegen van details omtrent levering, betaling en verzending. Het is ook mogelijk hier een offerteaanvraag te plaatsen en/of een vouchercode in te vullen. Indien alles juist en compleet is ingevuld klik je op <<Doorgaan>>;
6. Vul jouw persoonlijke gegevens, en eventueel afwijkend leveradres in. Een klantaccount aanmaken is hier ook mogelijk. Tevens kun je hier onze privacyverklaring inzien. Klik op <<Doorgaan>>;
7. In dit scherm kun je eventueel uw betaalwijze en/of verzendwijze wijzigen. Klik op <<Volgende>>;
8. Controleer jouw bestelling en wijzig eventuele invoerfouten, ga akkoord met onze algemene voorwaarden en zie in detail jouw bestelling;
9. Zijn alle gegevens in de bestelling juist? Plaats jouw definitieve bestelling door op de knop <<Akkoord en bestellen>> te klikken.
Wil je tijdens het bestelproces invoerfouten herstellen of jouw bestelling wijzigen, dan kun je ook steeds terugkeren naar het vorige scherm.
Nadat je de bestelling heeft geplaatst, ontvang je van ons per e-mail direct een bevestiging. Deze bestelbevestiging bewaren wij uiteraard zelf ook. Mocht je jouw bevestiging onverhoopt zijn kwijtgeraakt, of om een andere reden nogmaals willen ontvangen, dan kunnen wij je deze per e-mail toesturen. Je kunt hiervoor mailen naar [email protected].
Informatie over het leveren en afhalen
In het winkelmandje heb je de mogelijkheid te kiezen uit verschillende verzendwijze. Je kunt kiezen uit vooraf vastgestelde verzendkosten, welke staan vermeld bij het product, en je hebt de mogelijkheid om de bestelling zelf af te halen bij ons afhaalmagazijn in Dedemsvaart. Afhalen kan in overleg met [email protected]. Bekijk hier het adres van ons afhaalmagazijn.
Wij leveren standaard alleen in de Benelux. Neem contact op met onze klantenservice voor leveringen buiten de Benelux. Bij levering buiten Nederland, België en Luxemburg rekenen wij passende verzendkosten.
Wij voeren standaard geen leveringen uit op de Waddeneilanden, hiervoor graag een afleveradres op het vaste land aangeven of contact met ons opnemen via [email protected].
In het rood wordt weergegeven waar wij standaard niet leveren.
Informatie over het leveren van lichtstraten en vlakke lichtkoepels glas
Onze lichtstraten en vlakke lichtkoepels glas worden met een vrachtwagen ongelost geleverd op het door jou opgegeven afleveradres. De vrachtwagen dient vrij en gratis toegang te hebben tot de losplaats. Werktuig voor het lossen dient op het afleveradres aanwezig te zijn. Indien levering met kooiaap benodigd of gewenst is dan zullen deze kosten in overleg aan jou worden doorbelast.
Leveringsinformatie omtrent lichtstraten glas
Nadat je de bestelling voor de lichtstraat hebt geplaatst ontvang je van ons een e-mail met de overzichtstekening van jouw gekozen lichtstraat. Tevens ontvang je de tekening van de te (laten) maken opstand. In deze e-mail sturen wij je ook onderstaande informatie omtrent de levering van het glas en materiaal.
Het materiaal (aluminium profielen, bevestigingsmaterialen, etc.) en het glas wordt apart van elkaar geleverd.
De vrachtwagen dient vrij en gratis toegang te hebben tot de losplaats. Werktuig voor het lossen dient op het afleveradres aanwezig te zijn.
Tijdens de levering dient er altijd iemand aanwezig te zijn om de levering te controleren en af te tekenen.
Controleer het glas en het materiaal voordat je de afleverbon of pakbon voor ontvangst aftekent, hierna ben je zelf verantwoordelijk voor hetgeen geleverd is.
Levering materiaal
De aluminium profielen van het lichtstraat systeem en de bevestigingsmaterialen worden compleet in één pakket of pallet afgeleverd. De montage instructie wordt met de levering van het materiaal meegestuurd.
Levering glas
Glas is een prachtig maar kwetsbaar product.
Om die reden verzoeken wij u om aandacht te schenken aan onderstaande informatie omtrent de levering van het glas.
Tips om je voordeel mee te doen;
- Denk van te voren na waar je het glas tijdelijk neerzet en maak daarvoor ruimte vrij
- Denk aan veilig schoeisel en handschoenen wanneer u het glas aanpakt
- Zorg ervoor dat het glas nooit rechtstreeks in aanraking komt met de vloer
Er dient altijd een zachte ondergrond aanwezig te zijn (bijvoorbeeld door het glas zolang op houten blokjes neer te zetten)
Na ontvangst van het glas is het belangrijk dat het glas binnen 14 kalenderdagen van de glasbok wordt gehaald en op een veilig locatie wordt opgeborgen, dan wel direct geplaatst wordt op de lichtstraat.
Leegmelding glasbok
Na de levering van het glas ben je verplicht de glasbok leeg te melden en het boknummer aan ons door te geven.
Dit kun je doen door een foto van het boknummer (staat op de glasbok) onder vermelding van het bestelnummer (zie bestelbevestiging) en afleveradres te mailen naar: [email protected].
De leeg gemelde glasbok dient zich op de opgegeven plaats te bevinden voor het ophalen en moet goed bereikbaar zijn voor een trekker-oplegger combinatie met 13,6 meter laadvloer.
Vergoeding bokken
Een glasbok wordt in principe 28 kalenderdagen gratis ter beschikking gesteld. Na deze periode wordt vanaf dag 29 een huurvergoeding van € 2,- exclusief BTW per dag per bok in rekening gebracht.
De maximale huurperiode is 365 kalenderdagen. Bij overschrijding van de maximale huurperiode of bij verlies van een bok (ongeacht de oorzaak van het verlies) wordt er naast de verschuldigde huurvergoeding over de maximale huurperiode een bedrag van € 730,- exclusief BTW per bok in rekening gebracht. De bokken blijven te allen tijde het eigendom van de glasleverancier als in een later stadium de bok(ken) alsnog door de klant teruggevonden en leeg gemeld wordt, worden de vervangingskosten van de bok(ken), met aftrek van € 150,- onkosten- en administratievergoeding per bok, door de glasleverancier aan de klant terugbetaald.
Eigendomsrecht glasbokken
Ondanks het betalen van de maximale vergoeding, wordt het eigendomsrecht op de glasbok(ken) niet overgedragen. Na het verstrijken van de maximale huurperiode, kan de glasleverancier derden inschakelen teneinde zijn eigendom terug te vorderen. Alle kosten voor een dergelijke terugvordering zijn aanvullend voor rekening van de klant.
Ophaalverplichting
De glasleverancier streeft er naar om binnen 14 kalenderdagen na de leegmelding, de glasbok(ken) af te halen op het aangegeven adres, met uitzondering van de algemeen geldende vakantieperioden. In incidentele gevallen, en enkel na
expliciet overleg met Goedlicht, kan indien mogelijk, deze termijn verkort worden.
Vergeefse ophaalpoging glasbok(ken)
Indien op de opgegeven plaats geen glasbok wordt aangetroffen, of deze niet bereikbaar is voor een trekker met oplegger en/of niet leeg en schoon is, wordt de ophaalrit als vergeefs beschouwd en worden extra kosten in rekening gebracht. Dit geldt ook wanneer de toegang wordt geweigerd tot de bouwlocatie waar de opgegeven plaats zich bevindt. De extra kosten bedragen € 55,- exclusief BTW voor één bok of container. Voor elke extra niet op te halen bok of container in diezelfde ophaalpoging wordt een additionele € 10,- exclusief BTW per bok of container in rekening gebracht.
Zorgplicht klant
Vanaf het moment van aflevering tot het moment van retourname door de glasleverancier is de klant verantwoordelijk voor een zorgvuldig gebruik van de glasbok. De glasleverancier maakt gebruik van glasbokken welke in goede staat verkeert. De klant is verplicht de glasbok(ken) zorgvuldig te behandelen en elke vorm van schade te voorkomen. Alle schade die ontstaat gedurende de gehele periode dat de klant de glasbok(ken) onder zich heeft dan wel nog niet heeft geretourneerd aan de glasleverancier komt voor rekening van de klant. Indien glasbok(ken) onherstelbaar is beschadigd of bij verlies, wordt een bedrag conform artikel 3 respectievelijk artikel 4 in rekening gebracht.
Beschadigingen aan de glasbok(ken) die reeds aanwezig zijn op het moment van aflevering dienen op het begeleidingsformulier bij aflevering te worden vermeld en binnen 24 uur per e-mail met een digitale foto (met daarop duidelijk zichtbaar de schade) te worden gemeld aan de afdeling Support binnen Goedlicht indien deze procedure niet is gevolgd, is de klant zelf aansprakelijk voor de schade aan de glasbok(ken). Onderdelen die onlosmakelijk onderdeel uitmaken van de glasbok(ken), dan wel onderdelen die bij de emballage ter beschikking worden gesteld ten behoeve van het gebruik van de glasbok(ken) – zoals, maar niet uitsluitend spanpalen bij verschillende glasbokken – moeten onbeschadigd geretourneerd worden aan de glasleverancier en dienen zich te bevinden bij de leeg gemelde glasbokken op de opgegeven ophaallocatie. Indien deze onderdelen niet aanwezig zijn bij de retourname door de glasleverancier.